Friday, October 23, 2009

OsLo.. (Part 1)


Wahahaha....mlm nie tgn gua nk menulis...eh bukan menulis....nk menaip satu citer yg gua sendiri pon rase mcm menarik bg diri gua....citer nie jiwang skit la...xsesuai utk mereka2 yg berjiwa batu n xberperasaan....wakaka...juz joking...sebenarnya gua da lame xmenulis cerita...last gua tulis mse gua form 5....huh....lame tol gua pencen...ok2...gua akan cube terapkan ilmu2 yg gua blaja dari master gua,Mr G melalui pembacaan gua dalam blog die....so,gua nk mule nih...lu org sume kalau nk bce,bce la...kalau xmo bce,xyah bce....tutup terus blog nih....lagi satu,kalau lu org rase citer nie xbest,lu org bgtaw gua k...nanti gua usaha utk buat citer yg lebih gempak lg....huhhuhu....

OSLO...(PART 1)

Suhu mencapai 5 darjah celcius.Waktu pada masa ini menunjukkan jam 6 pagi.Kicauan burung dan bunyi deruman enjin dari kenderaan yang berpusu-pusu meninggalkan kediaman masing-masing untuk ke tempat kerja memecahkan suasana pagi.Ken masih dibuai mimpi walaupun dia sudah lambat ke sekolah."Sen No yoru wo koete~~~"...deringan telefon bimbit Ken membuatkan Ken tidak senang lena."Aduhh...siapa pulak pagi2 kacau aku nk tido nih...."ujar Ken sambil membuka matanya yang rase seolah2 mahu tertutup semula.Diraba2nya meja di hadapan sofa tempat die beradu dan dilihatnya nama pemanggil pada skrin telefonnya."Rei?"tanya Ken dalam hatinya.

"Hello",jawab Ken.
"Bangunlah bodoh....!!!!!!!Kau nk g skolah ke xnk....!!!!!",jeritan seorang lelaki membuatkan Ken sakit telinga lalu menarik telefonnya jauh dari telinganya.
"Bodoh ko....jgnla jerit2 dalam phone....Mikio...",jwb Ken dengan nada marah.
"Hehe....sorry2....aku xkan jerit kalau ade cara lain nk kejut ko...",kata Mikio,rakan sekelasnya sejak dari sekolah rendah lagi.
"Skang da pukul brape bro?Aku nk sambung tido lagi leh??Awal lagi la nk g skolah pon...",ujar Ken.
"Pale hotak ko...skang da pkul 6.15....15 minit lg loceng bunyi...Cikgu da tunggu kat depan pagar da...mampos ko kalo ko lambat....",Mikio membalas dengan nada sombong.
"Alamak....shiyal....mampos aku....",kata Ken dengan nada sudah mula kelam kabut.
Dicapainya baju skolah dan terus berlari ke bilik air.Selesai memberus gigi dan membasuh muka,Ken terus berlari ke sekolah.
"Oi Ken....ko xmo sarapan ke....",jerit kakaknya,Aizawa.
"Xmola kak...akak masak pon bukannye sedap....",jerit Ken terus meninggalkan rumah seperti Usain Bolt.
"Kuang hajo nyer adik...penat2 aku masak kate xsedap...huh....",ujar kakaknya dengan nada marah.Dirasanya masakan yang baru dimasak.Bubur ayam bersama dengan rumpai laut dan telur gulung.Berkerut dahinya menahan rasa masakannya.

"Aduuhhhh....kakak aku pon satu....bukannya nk kejut aku....huh...",ujar Ken sambil berlari2 mahu sampai ke sekolah tepat pada masanya.

====================================================================================

Kelas 3-A riuh sedikit berikutan guru mereka bermesyuarat.Kelihatan2 org rakan karib duduk di meja depan sedang berborak2 sambil bergelak ketawa.
"Eh,ko taw x,semalam aku jumpe Hiro Mitsuhara...fuuhhh...hensemnya die..bergaya....",ujar Wakana kegembiraan.
"Da2....aku malas nk dengar citer dongeng ko tuh.....",kata Rei pantas memotong kata2 Wakana membuatkan Wakana memukul2 manja bahunya.
KETEPOW!!!!!!Satu bunyi kuat seperti bulldozer melanggar lembu kedengaran di pintu kelas.
"Aduuuuuuhhhhh....haremmmmm...apsal aku pakai kasut bapak aku.....besar nk mampos....patutla aku lari semacam jer rase....",bisik Ken dalam hati menahan malu dan sakit akibat melanggar pintu kelas dengan halaju 50 Km/j.
"Ken,ko xpape??",tanya Rei kerisauan.
"x2...aku xpape...adehh...",ujar Ken dengan pantas dan macho.
"Fuuuhhhh...bro,apsal ko xlanggar jer pintu tu sampai hancur ke,tercabot ke....bru best bro...",ejek Hizashi,rakan karibnya selain Mikio.
"Ko diam,kang aku yang buat ko langgar pintu tu kang....",jeling Ken.
"Oi2....da2...nk gaduh plak....kang dua2 aku campak ke bawah kang....",tegas Mikio.
Belum sempat Ken melabuhkan montotnya ditempat duduknya,Hizashi menerpa,
"Oi,petang nie ade game,amacam?join???",tanya Hizashi dengan penuh semangat dan harapan agar Ken dapat menyertai mereka.
"Owkay bro....aku join....",ujar Ken penuh semangat.
~~~DingDong~~~~
Bunyi loceng menandakan waktu persekolahan bermula membuatkan masing2 bersiap sedia utk mempelajari subjek pada hari ini.

(bersambung...)

No comments:

Post a Comment